Het echte leven is weer begonnen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu Het echte leven is weer begonnen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu

Het echte leven is weer begonnen

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Ingeborg

08 Januari 2017 | Canada, Vancouver

De eerste werkweek zit er al weer op voor Ingeborg, een prima moment om nog eens terug te kijken. We hadden ons vorige stukje afgesloten met een echte cliffhanger over iets spectaculairs dat we zouden doen. We zijn namelijk met een watervliegtuigje naar Vancouver Island gevlogen. Dat is een eiland ter grootte van half Nederland hier voor de kust. Ik vond het erg leuk om in zo een klein vliegtuigje te vliegen en zeker het opstijgen en landen voelt veel directer. Bij het landen in Victoria, de hoofdstad van onze provincie British Columbia, zagen we al een paar zeehonden naast het vliegtuig zwemmen. We hebben de stad te voet verkend en onder andere het parlement bezocht. ’s Avonds zijn we met de veerboot weer terug gegaan naar Vancouver.

We hadden uit Nederland oliebollenmix gekregen en natuurlijk is Ingeborg daarmee aan de slag gegaan op oudejaarsdag. Ze smaakten erg lekker. Om 15:00 uur ‘s middags kwamen de eerste gelukkig nieuwjaar-berichtjes uit Nederland binnen, maar voor ons was het toen nog lang niet zover. ’s Avonds zijn we naar het centrum van Vancouver gegaan waar in de haven een groot vuurwerk was. Dat was al om 21 uur, het land Canada is namelijk precies 150 jaar geleden gesticht en dat werd gevierd met een vuurwerk dat overal in het land gelijktijdig werd afgestoken. En omdat ze twaalf uur in hoofdstad Ottawa aanhielden betekende dat voor ons, door het tijdsverschil, drie uur eerder. Rond middernacht waren we weer uitgenodigd bij onze AirBnB huisbaas waar de bordspellen en legpuzzels op tafel lagen. Al te laat hebben we het niet gemaakt want op nieuwjaarsdag zouden we verhuizen naar ons nieuwe huisje en Aaltje zou weer naar Nederland vertrekken.

Nadat we al best wel een tijdje vruchteloos gezocht hadden naar een huisje ging het een paar dagen voor oud en nieuw opeens snel. We wonen op de benedenverdieping van een Pippi Langkous huisje, op loopafstand van het ziekenhuis waar Ingeborg werkt. Het is een rustige buurt maar er zijn ook een hoop winkels in de buurt en de metro naar de binnenstad is niet ver weg. We zitten hier nu een kleine week en het bevalt erg goed. We hebben een slaapkamer, keuken en een woonkamertje met zelfs een slaapbankje erin dus wie zin heeft om langs te komen is van harte welkom. We hebben zelfs al een gast langs gehad: Gerco, een neef van Ingeborg was toevallig op reis in de buurt en kon de nacht voor zijn terugvlucht mooi ons bankje uit proberen. En we hebben ook ons eerste feestje hier al gevierd. Ingeborg was afgelopen woensdag namelijk jarig en dat mocht natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan. Ze heeft bloemen met een ballon gekregen van vriendinnen uit Nederland en ook nog narcissen van onze nieuwe huisbazin. Gelukkig hebben we ook een oven en die is gebruikt om een lekkere pompoenentaart en koekjes te bakken.

Verder is nu de waan van de dag een beetje ingetreden. We staan op tijd op zodat Ingeborg naar haar werk kan en ik zorg tot nu toe voor het eten op tafel. Maandag 2 januari was in Canada nog een officiële vrije dag, omdat nieuwjaarsdag op zondag viel en ‘het zonde zou zijn als je daarom een vrije dag mis zou lopen’. Dinsdag was Ingeborgs eerste dag op haar nieuwe werkplek en dat is goed bevallen. Dit weekend gaan we Dim Sum eten. Wat dat precies is kan ik pas over een paar uur vertellen.

Gelukkig nieuwjaar, ook namens Ingeborg,
Marcel

• 08 Januari 2017 - 10:10

Janna:

Hoi Ingeborg&Marcel
    Bedankt voor het verslag! Goed 2017! Mooie plaatjes! Huisje ziet er leuk uit! Succes!

• 08 Januari 2017 - 15:11

Emmy Beenken:

Wat een leuk huis! Gefeliciteerd, hoor. Prachtige foto vanuit het watervliegtuig, lijkt me heel spannend om in te vliegen. Kon ik maar even op bezoek komen, die sneeuw ziet er zo mooi uit. Gisteren hadden we in Nederland ook wat sneeuw en vooral veel ijzel. Jaap en ik hebben een wandeling gemaakt van ong. 17 km. van station Hollandsche Rading naar station Baarn. Dat ligt dus gelukkig weer binnen mijn bereik (vanwege het been). Veel succes Ingeborg op je nieuwe werkplek en Marcel wens ik ook veel succes met zijn nieuwe baan: Eten koken voor Ingeborg. Gelukkig is er een oven! Ik hoop dat jij ook iets kunt vinden om te doen daarnaast.

• 09 Januari 2017 - 12:46

Piet Vellekoop:

Wat een leuk verslag van jullie belevenissen. Dankjewel. Dat het jullie in 2017 heel goed mag gaan. Piet.

• 09 Januari 2017 - 16:48

Aleida:

Na twee weken vakantie had ik 118 nieuwe emails om doorheen te worstelen. Heel leuk dat daar ook een aantal berichten van jullie tussen zaten :-). Fijn dat jullie nu een thuis hebben in Vancouver. Ingeborg, ik hoop dat je onderzoek daar net zo vruchtbaar zal zijn als in Ottawa! En Marcel, ook jij veel plezier daar. Ideaal, kan ik uit ervaring zeggen, zo'n man die zorgt dat er eten op tafel staat als je thuiskomt ;-).

• 13 Januari 2017 - 08:56

Jacolijne Bikker:

Wat leuk om te lezen en wat een gave foto's!!

Wat cool dat jullie hebben gevlogen én zeehonden hebben gezien :D. Wat klinkt het allemaal gezellig :).

Geniet ervan! Liefs Jacolijne

• 13 Januari 2017 - 18:17

Betsie:

Dank je wel voor de foto`s en het verslag. Fijn dat je de krenten in de oliebollen niet vergeten was. Je zou er zo in happen. Loopt het project wat lekker Ingeborg? Elbrich heeft een artikel geplaatst gekregen en is daar heel trots op. Ze heeft het over voeding en verlies van smaak en reuk bij kankerpatiënten.
    Nou werk en geniet daar ver van huis.