Op wintersport in de achtertuin - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu Op wintersport in de achtertuin - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu

Op wintersport in de achtertuin

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Ingeborg

25 Februari 2017 | Canada, Vancouver

Hoi allemaal,

De tijd gaat snel: over ruim drie weken (vrijdag 17 maart) zullen wij alweer terug naar Nederland vliegen. Aan de ene kant kijken we daar al erg naar uit, omdat het ons super leuk lijkt om iedereen weer te zien. Maar aan de andere kant hebben we hier ook nog een paar spectaculaire uitjes op het programma staan, dus we gaan er de laatste weken zeker nog een mooie tijd van maken.

Zo zullen we komend weekend een lang weekend naar Whistler gaan, een skigebied twee uur rijden van Vancouver, wat bekend staat als het mooiste skigebied van Noord-Amerika. Afgelopen week kregen we onverwacht ook al een eerdere kans om Whistler te bezoeken: op vrijdagavond kwam onze huisbaas langs en hij vertelde dat hij de volgende ochtend wat spullen wilde ophalen bij hun vakantiehuis in Whistler. Of we soms een lift wilden? En er zat op dit moment niemand in hun vakantiehuis, dus daar konden we wel overnachten. Nou, daar hoefden we niet lang over na te denken!
En zo reden we de volgende ochtend door een prachtig fjordachtig landschap naar onze bestemming, onderweg luisterend naar mooie verhalen van onze huisbaas die vroeger nog coach van het national rugbyteam is geweest. Het huis bleek enorm, met vier slaapkamers en drie badkamers (en een heleboel films, spelletjes en een voetbaltafel) en was een goede uitvalsbasis om het dorpje te verkennen. Zaterdagmiddag hebben we gelanglaufd: voor Marcel een eerste kennismaking met de lange latten en voor ons beiden een goede workout. We kregen eerst een les en hebben daarna een tocht rond een meer gemaakt, waarbij we bijna twee rondjes hadden moeten volmaken omdat we een afslag gemist hadden. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en gebruncht, voordat we met de bus weer terug naar Vancouver reden (nog op tijd voor de schaatstraining). Komend weekend zullen we wat langer blijven en overnachten we in een AirBnB kamer. Het plan is om dan de skipistes van dichtbij te gaan bekijken.

Begin maart staat er ook nog een week vakantie op de planning, waarin we een roadtrip naar de Canadian Rockies (uitlopers van de Rocky Mountains) willen maken. Hopelijk zijn de snelwegen in de bergen dan weer open, en anders verzinnen we gewoon wat anders. In elk geval hebben we er al erg veel zin in, lekker een weekje niet werken en samen op pad! We hopen ook iets meer blauwe lucht gaan zien, want hier in 'Raincouver' is het de laatste weken toch behoorlijk vaak grijs en grauw.

Nog een paar belevenissen van de laatste weken (zie ook de foto's):
- laatst hebben we geshopt, en in elke winkel spreken de medewerkers je tijdens het rondkijken aan of in soms iets wil passen. Als je dan ja zegt, loopt de medewerker met je mee naar het pashokje, om de deur van het slot te draaien en je naam op de deur te schrijven.
- vorige week hebben we de Botanische tuinen bezocht met daarin een groot doolhof. Ergens in dit doolhof was een geocache verstopt tussen de struiken; dat was een flinke zoektocht, maar wel een heel leuke!
- onze stem voor de Tweede Kamerverkiezingen is inmiddels onderweg naar Nederland! Jullie gaan toch ook wel allemaal stemmen?

Met mijn onderzoek gaat het intussen ook nog goed, maar we zijn wel een paar obstakels tegengekomen die niet zo makkelijk op te lossen zijn. Het project zal dan ook nog niet af zijn als ik vertrek, maar gelukkig kan ik er vanuit Nederland aan verder werken en af en toe telefonisch overleggen met mijn collega's in Vancouver en Ottawa.

Groeten, en tot snel!

Marcel en Ingeborg

• 25 Februari 2017 - 08:56

Dagmar:

Dat klinkt goed zeg!! Lijkt me super om het langlaufen te proberen! Geniet nog even van de laatste weken! En hier regent het ook veel dus wat dat betreft missen jullie niets ;)

• 25 Februari 2017 - 21:58

Piet Vellekoop:

Wat heerlijk dat je voor een onderzoek naar Canada kunt. Ik kan jullie dan ook best vertellen dat ik heel jaloers ben. Uit het verslag blijkt ook dat je daar enorm mee in de weer bent. Maar liefst drie van de veertig regels worden aan het onderzoek besteed. Dat stemt mij tot grote vreugde. Want het leven is veel te kort. Jullie nemen de Bijbelse opdracht om iedere dag te genieten heel serieus. Dat doet mijn hart natuurlijk méér dan goed! Terecht dat jullie zo genieten en zoveel plezier hebben en (zo te zien en te lezen) gelukkig zijn, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen wel weer hebben. Geniet daarom nu en geniet met de mens die je is geschonken. Ook dat laatste gebod doen jullie alle eer aan. Jammer, heel jammer is het daarom ook dat jullie nu al weer naar huis komen. Tenzij, tenzij, jullie doorgaan met het schrijven van dergelijke leuke en vermakelijke verslagen over het wel en wee, vooral het wél!, van jullie beider levens. Dankjewel dat ik zo heerlijk mee heb mogen genieten. Ik heb het een voorrecht gevonden. Maak er nog een paar mooie weken van. Geniet van het leven en elkaar. En ook van het weer, want dat is hier ook helemaal niets. Met een hartelijke groet, Piet.

• 26 Februari 2017 - 15:19

Aleida:

Klinkt weer goed! Heel veel plezier nog die laatste weken, en hartelijke groetjes vanuit Nederland ;-)

• 27 Februari 2017 - 14:20

Annette En Hans:

Heel leuk jullie reisverslagen te lezen! Nog heel veel plezier met de laatste "loodjes"

• 27 Februari 2017 - 18:15

Arjan:

Wow!!! Heerlijke tijd zo! Straks wacht hier de lente en zomer.....

• 27 Februari 2017 - 21:05

Henk En Tiny Fekkes.:

Hartelijk bedankt voor jullie mooi verhaal. We wensen jullie heel veel plezier in de vakantieperiode in Whistler. Hier bloeien de sneeuwklokjes en de krokussen, dus de lente is in aantocht.