Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu

Een goed begin is het halve werk

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Ingeborg

25 November 2016 | Canada, Ottawa

Gegroet vanuit het koude Canada! Een week geleden kwam ik vanuit de zon en warmte van Nashville (het was daar gemiddeld 18 graden) net op tijd naar Ottawa voor de eerste sneeuw van het jaar. Van dat lekkere weer in de VS heb ik genoten, maar die sneeuw is toch ook wel heel gaaf! Het is hier tot nu toe steeds iets van -5 geweest, maar het kan nog veel kouder worden. Gelukkig heb ik warme kleren mee.

Canada binnen komen was trouwens nog wel een uitdaging. Allereerst omdat ik in Chicago bij een gate stond waar meerdere vluchten vandaan vertrokken die op hetzelfde moment begonnen met boarden. Je zou denken dat ze dat dan wel goed moeten aangeven. Dat was niet het geval; ik zat bijna in het verkeerde vliegtuig... Verder was ik al zes uur vertraagd, maar eenmaal in Ottawa kwam daar nog ruim een uur bij omdat mijn koffer kwijt was, en ik een kruisverhoor moest ondergaan bij de douane omdat ik blijkbaar van alles verkeerd had gedaan. Niet het goede visum aangevraagd, en dat ook nog via de verkeerde website, mijn ‘uitnodiging’ van de universiteit niet bij de hand, en bovendien stond daar de universiteit in Vancouver op, dus wat deed ik dan hier? Gelukkig mocht ik uiteindelijk door (mét koffer) en kwam ik rond middernacht bij mijn AirBnB huis aan, waar mijn drie huisgenoten nog wakker waren en ik (erg opgelucht!) in een warm bedje mocht duiken.

Het weekend heb ik gebruikt om uit te slapen, de was te doen, naar de supermarkt te gaan, mijn huisgenoten te leren kennen, te Skypen en een paar mooie wandelingen te maken in de sneeuw. Maandag was mijn eerste dag op de universiteit, daar heb ik kennis gemaakt met mijn begeleider en een groot kantoor voor mezelf gekregen met prachtig uitzicht. Tot nu toe ben ik er elke dag lopend naar toe gegaan, het is een half uur van mijn huis vandaan en een prima wandeling. Nadeel van een kantoor voor jezelf is dat het wel een beetje saai is, maar gelukkig komen de buren af en toe een praatje maken en heb ik tot nu toe bijna elke dag met mijn begeleider geluncht. Heel anders dan in Nederland heb ik ’s avonds weinig bezigheden, het is hier al om half vijf donker en eigenlijk bevalt het me erg goed om lekker thuis te relaxen en af en toe met mijn huisgenoten te kletsen. Appjes of telefoontjes uit Nederland hoef ik ’s avonds ook niet te verwachten, omdat jullie dan om een of andere reden allemaal willen slapen ;) (19u hier is 1u in Nederland).

In de categorie ‘dingen die tot nu toe opgevallen zijn’ scoort vooral de supermarkt hoog. Daar kun je een griepprik krijgen, of even binnenlopen bij de dienstdoende diëtist. Als je het koelvak met vlees opent schalt het geluid van een koe/kip door de winkel. Bij alle prijskaartjes die je ziet, moet je er rekening mee houden dat er bij de kassa nog eens 15% taks bovenop komt (dat geldt trouwens niet alleen voor supermarkten). Verder is er nog een grote bel die je kunt luiden als je vindt dat je goede service hebt gehad, dan gaan alle kassières juichen en klappen. De eerste keer dat dat gebeurde was ik net binnen en stond ik er een meter vanaf, dat was niet zo’n succes. Maar verder wel een leuk idee :).

Tot zover mijn avonturen, voor mij is het nu bedtijd dus ik brei er een eind aan. Bedankt voor al jullie berichtjes tot nu toe, heel leuk om te lezen! Mocht je me trouwens op een andere manier willen bereiken, mijn adres hier is 582 Lisgar Street Apt 3, Ottawa, Ontario K1R 5H7, Canada, en ik gebruik gewoon mijn Nederlandse telefoonnummer.

Groetjes!
Ingeborg

  • 25 November 2016 - 14:53

    Alike :

    Hoi ingeborg

    wat leuk om het allemaal te lezen. ...en wat fijn dat je het goed naar de zin hebt.
    Mooie foto's ook, vooral die van de sneeuw. ..ben jaloers. Zou fijn zijn als hier ook wat sneeuw kwam, kun je niet wat opsturen.?

  • 25 November 2016 - 18:32

    Nel Sijsling:

    Dag Ingeborg, wat een verrassing jouw reisverslag in mijn inbox te vinden. Fijn dat ik mee kan lezen nu je op reis bent.
    Je bent helemaal in stijl binnengehaald in Ottawa zie ik: sneeuw.
    Wens je een interessante en leuke tijd in Ottawa. En ik denk dat je met Marcel nog wel een stukje Canada gaat verkennen.
    Zorg dat je niet insneeuwt, lieve groet, Nel



  • 25 November 2016 - 19:01

    Piet Vellekoop:

    Ik heb oprecht bewondering voor al jouw gestudeer. Maar... uiteindelijk zul je toch worden die je bent. En wat die sneeuw betreft, die is als een winterliefde. De sneeuw bleef liggen en wij ook. Het kan niet vaak genoeg sneeuwen. Jammer dat het klimaat in Nederland zo verandert. Succes. Piet.

  • 25 November 2016 - 22:33

    Betsie:

    Af en toe ga ik even kijken wat je daar beleeft. Die winter wordt nog een echte winter! Wat een gedoe met dat verhoor. Overkomt je ook niet alle dagen. Zit je veilig daar? Hier had ik een inbreker in mijn huis. Ze weten me te vinden. De tweede keer al. Het geregel daaromtrent is het vervelendst vind ik. Vandaag was
    het hier mooi weer. Zon en mooi avondrood. Heb je Canadese collega`s of nog van andere nationaliteiten?
    Lukt het een beetje met je werk?
    Sterkte met alles en lieve groetjes.

  • 25 November 2016 - 22:33

    Henk En Tiny:

    Bedankt voor je verslag.
    Erg leuk om te lezen dat het je goed gaat.
    Je kantoor is nog erg sobertjes.
    als iedereen nu een mooie kaart stuurt........

  • 28 November 2016 - 01:36

    Hanneke En Frank:

    Wij smullen van de verhalen, het is net alsof we zelf van alles beleven in Canada. en wat leuk dat Marcel binnenkort ook langs komt. Verwen hem maar goed want de schat heeft er een erg verre reis voor over om je te zien.

    Hanneke en Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Ingeborg

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 80124

Voorgaande reizen:

10 November 2016 - 18 Maart 2016

Op avontuur in Ottawa/Vancouver

Landen bezocht: