Santa Claus is coming to town - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu Santa Claus is coming to town - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Marcel en Ingeborg - WaarBenJij.nu

Santa Claus is coming to town

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Ingeborg

27 December 2016 | Verenigde Staten, Seattle

Ik ben ondertussen alweer vertrokken uit Seattle, de dagen daar zijn snel voorbij gegaan. Ik was te gast bij Rebecca. Zij komt oorspronkelijk uit Guam, een klein eilandje in de Stille Oceaan, en ik werd de eerste avond verrast op traditioneel Micronesisch eten. Het smaakte erg goed. De volgende dag stond in het teken van het verkennen van de binnenstad. Ze hebben er een erg grote en oude dagmarkt, de Pike Place Market, waar de mensen van heinde en ver op af komen. Echte publiekstrekkers zijn de viskramen. Ze verkopen er onder andere van die gigantisch "king crab" die in de tv serie "Deadliest catch" worden opgevist. En de complete zalmen vliegen er door de lucht.

Flying Fish in Pike Place Market Seattle: http://youtu.be/qHbc9JNhx3E.

Ook is het me nog gelukt om een bezoekje te brengen aan de echte kerstman, gelukkig wilde hij ook wel met me op de foto.
De volgende dag stond in het teken van een excursie naar de Boeing-fabriek. De vliegtuigen worden daar aan de lopende band gemaakt maar omdat er meer dan een miljoen onderdelen in een 787 gaan zijn ze toch wel een tijdje bezig met een vliegtuig. De hallen waarin dit gebeurt zijn echt gigantisch, ze claimden zelfs het grootste gebouw, met één dak, ter wereld te hebben. Binnen wordt ongeveer aan dertig vliegtuigen tegelijk gewerkt. Helaas heb ik er geen foto van want ze zijn bang voor spionage. Iedereen moest alle elektrische apparatuur, met uitzondering van pacemakers, afgeven.
De volgende dag ging het met de trein naar Vancouver. Ik had gehoord dat het een erg mooi trace zou zijn en ik werd niet teleurgesteld. De trein volgde de kustlijn, ik keek steeds uit op zee. Twee keer kwam er vlak langs de trein een bold eagle gevlogen. Dat zijn echt majestueuze roofvogels en ook nog eens het nationale dier van de VS. Helaas was het eind van de reis wat minder, de trein stond vlak voor Vancouver een paar uur stil omdat de rails kapot waren. De conducteur bleef er gelukkig vrolijk onder, iedereen kon een drankje verdienen door een kerstliedje over de trein intercom te zingen. Mijn kopje thee smaakte prima.

Nadat ik uiteindelijk 's middags mijn spullen in ons huisje had gelegd mocht ik naar het vliegveld om Ingeborg en Aaltje af te halen. Nog net voor de kerst allen herenigd!

Wij hopen dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad. Wij wel in ieder geval, maar daarover later meer.

  • 28 December 2016 - 21:26

    Nelleke:

    Ha beiden,
    Leuk dat jullie weer samen zijn om alle avonturen te beleven. Ik ben toch wel blij dat het hier niet zo koud is. Ik herinner me een keertje -15 in Enschede en heb toen ook een tussenstop in een winkel gemaakt om op te warmen. Gelukkig is de omgeving bij jullie interessant genoeg!
    Veel plezier daar en ook werkse!
    P.s. We moesten lachen om de Bata-trui van Ingeborg. Herkenbaarheid aan de andere kant van de wereld!

  • 30 December 2016 - 01:18

    Arjan Pathmamanoharan:

    Leuk die eerste indrukken :-). Nu alweer een ruime week in Noord Amerika! Hebben jullie al een adres in Canada? En al plannen voor Oud & Nieuw?

    Geniet met elkaar en een heel bijzonder feestweekend!

  • 30 December 2016 - 17:00

    Piet Vellekoop:

    Dag alle drie! Goed te lezen dat ook voor jullie het sprookje van het Kerstfeest is uitgekomen: allemaal bij elkaar. Op de foto lijkt Aaltje nog verheugder jou te zien dan Ingeborg. Dank ook voor je foto's. Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Ingeborg

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 80107

Voorgaande reizen:

10 November 2016 - 18 Maart 2016

Op avontuur in Ottawa/Vancouver

Landen bezocht: